Deutschland.no
  • Copyright: DZT / bopicture Björn Hänssler
    Tysklands Nasjonale Turistkontor
  • Copyright: DZT / Foto-Design Ernst Wrba_web
    Tysklands Nasjonale Turistkontor
  • Copyright: Tourismus-Agentur Schleswig-Holstein GmbH
    Tysklands Nasjonale Turistkontor
  • Copyright: LTM / Freitag
    Tysklands Nasjonale Turistkontor

Tysklands Nasjonale Turistkontor

Tyskland er et moderne og selskapelig land. Som reisemål kan landet tilby en omfattende historie, en inspirerende kultur, avslappende velvære, smakfulle nytelser, spektakulære naturopplevelser og gode shoppingmuligheter. Gjennom en verdensomspennende markedsføring, presenterer Tysklands Nasjonale Turistkontor det varierte tilbudet Tyskland har å by på. Dette er et vellykket arbeid: Hvert år kommer det stadig flere mennesker fra hele verden for å oppleve «Tyskland. Ferielandet.» («Deutschland. Das Reiseland.»).

Femte rekordresultat på rad

Som et nasjonalt reiselivslag for Tyskland, har DZT sammen med deres partnere lyktes i å stadfeste Ferielandet Tyskland som en attraktiv merkevare verden over. Dette ved å ta i bruk omfangsrike markedsføringsaktiviteter. DZT har to hovedmål: Ved bruk av diverse tiltak og aktiviteter, ønsker de å videreutvikle det positive omdømmet de tyske reisedestinasjonene har i utlandet, samt fremme den innkommende turismen til Tyskland. Beviset på suksess viser seg i dette tilfellet bl.a. i tallet på overnattinger: I 2014 steg antall overnattinger fra utlandet for første gang med over 75 millioner. Dermed oppnådde den innkommende turismen det femte rekordresultatet på rad.

Direkte til Tysklands nasjonale turistkontor 

Leder

Sabine Koch

Turistsjef i Norge
Tlf 48 34 11 05
E-Mail

Arrangementer

Det er foreløpig ikke noe arrangement.

Om oss

Om tysk turistkontor i Norge

I januar 2013 overtok Sabine Koch ledelsen for Tysklands nasjonale turistkontor i Norge (Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.). Sabine Koch studerte «tourism management» i Australia og har jobbet i reiselivsbransjen siden 2004, både i Tyskland og Sveits. Som leder for markedsførings- og distribusjonskontoret i Norge får Sabine Koch ansvaret for markedsføringen av det attraktive og mangfoldige reisemålet Tyskland. Landet er i dag et av de mest populære utenlandske reisemålene for nordmenn, kun slått av Danmark, Sverige og Spania. Sabine Koch ønsker å inspirere nordmenn til å oppdage det spennende ferielandet Tyskland.

Vår målsetting

På oppdrag fra den tyske forbundsregjeringen har Tysklands Nasjonale Turistkontor (DZT) jobbet for å markedsføre Ferielandet Tyskland på det internasjonale markedet i over 60 år. Med 30 utenlandskontorer over hele verden, presenterer DZT det store mangfoldet Tyskland har å by på. Slik markedsfører de et av de største og mest attraktive merkevarene: Ferielandet Tyskland (Deutschland. Das Reiseland.).

DZTs målsettinger er:

  • å styrke det positive omdømmet til "reiselandet Tyskland" i utlandet
  • å øke overnattingstallene ved reiser til Tyskland, samt øke reiseinntektene
  • å øke valutainntektene
  • å forsterke Tyskland som næringslivssted

Et overordnet mål for DZT er å arbeide for å øke turismen til Tyskland, spesielt med tanke på å styrke tyske små- og mellomstore reiselivsbedrifter. Ved å pppnå denne målsetningen vil DZT sammen med sine partnere også bidra til å styrke Tysklands posisjon som et næringslivsmessig sentrum.

Tysklands Nasjonale Turistkontor i Norge

Tysklands nasjonale turistkontor åpnet sine dører i Norge i januar 1976 og ble representert av tidligere turistsjef Friedel Nykamp fram til slutten av 2010.

Fra januar 2011 har Tysklands nasjonale turistkontor vært drevet som en egen institusjon under samme tak som Norsk-Tysk Handelskammer. For begge parter skapte dette mange muligheter for et bedre og tettere samarbeid for å fremme interessen for Tyskland i Norge. Siden januar 2015 leder Sabine Koch Tysklands Nasjonale Turistkontor i Norge som selvstendig næringsdrivende fra Bergen.